Czy ćwiczenia to wszystko co trzeba, żeby schudnąć?

Często słyszy się o osobach, które pomimo ćwiczeń nie mogą schudnąć, lub co gorsza – ich masa wręcz stopniowo rośnie. Skąd się to bierze? Czy regularne ćwiczenia to wszystko co trzeba, żeby schudnąć? Spróbujemy sobie odpowiedzieć na to pytanie w tym artykule.

Jakie ćwiczenia na utratę masy

Wiele osób pomimo regularnych ćwiczeń nie osiąga wymarzonej sylwetki. Bierze się to często z niewiedzy i niedoświadczenia osób, które próbują schudnąć. Mianowicie, nie każde ćwiczenie sprzyja utracie wagi. Jeżeli kiedyś pytałaś sama siebie dlaczego ćwiczę i nie mogę schudnąć to zastanów się czy rzeczywiście wykonujesz odpowiednie ćwiczenia i czy poza ćwiczeniami trzymasz dietę.
Spójrzmy na sportowców, a dokładnie na biegaczy. Ich ćwiczenia wymagają od nich tysięcy spalonych kcal, ale w zależności od rodzaju biegów jakie uprawiają – mają różne sylwetki. O co w tym chodzi? Spójrz na sportowców biegających sprinty – krótki dystans, bardzo szybko. Ich sylwetka jest bardzo umięśniona, nie są to osoby chude. Z drugiej strony jeżeli spojrzymy na maratończyków, nie znajdziemy tam umięśnionych sylwetek, a bardzo smukłe.
Wniosek z tego możemy wyciągnąć, że lepiej ćwiczyć rodzaj sportu nie wymagający od nas użycia siły, a wytrzymałości. Dopiero przy długim treningu zaczynamy spalać tłuszcz.